Tuesday, March 18, 2008

lovestory part 1

qistina mulai rapat dengan april..semua ni bermula ketika mereka pergi camping bersama-sama di tanjung balau johor bahru..

kenangan itu amat indah rasanya..saat itulah aku(qistina) berkenalan dengan jejaka yang sangat pendiam..april diberi nama..pagi itu, ada majlis kahwin di rumah salah seorang kawan kami..pergi kesana nampaknya aku begitu ayu dengan baju kurung merah jambu ku..dalam rombongan ini hanya aku dan ummi saja kaum hawa..majlis selesai kami pun mengangkat kaki untuk meneruskan niat di hati...yahoo!! pergi camping..

gelak tawa dan senda gurau bergerak seiring dengan perkenalan kami..maklumlah perlu taaruf sebabnya aku pun baru saja berjumpa dengan ummi tu..termasuklah si jejaka pendiam tadi..seperti biasa unggun api dinyalakan bagi memanaskan badan, menghalau parasit yang menggigit dan menghisap darah..dan yang lagi penting masa itu, kelengkapan yang dibawa tidak mencukupi sememangnya tak cukup..kalau bawa tent khemah rasional la jugak..ni pula hanyalah sehelai kanvas yang ku agak hanya memuatkan dua orang yang kurus saja boleh tidur..namun, semua itu tidak menjadi masalah makhluk seramai 10 orang itu tetap gembira..sebenarnya rancangan untuk bercamping ini adalah rancangan segera yang di buat oleh rakan lelaki sekelasku masa itu..aku terpaksa mengikuti..

namun, aktiviti itu membuahkan hasil..aku mengenali april..hehe malam bersama unggun api itu diisi dengan pelbagai aktiviti..menari, menyanyi..berteka teki...eh jangan dilupa bergambar itu perlu..april seperti mengembangkan sayapnya..sedari tadi tak bersuara tiba-tiba berubah menjadi seorang yang agak becok..makaih! terkejut hamba..
rupanya dia seorang yang peramah jugak..aku gembira melihat hila tawanya..

keesokan hari kami balik semula ke kampus..kegembiraan itu ku sangka hanya sekejap rupanya tidak..aku dan april mula rapat..makan sama-sama...aku senang untuk berbual bersamanya..


to be continue..

1 comment:

anonykun said...
This comment has been removed by a blog administrator.