Wednesday, October 3, 2007

pagi semalam...

aku berada di kelas..
tapi fikiranku melayang,
seperti layang-layang terputus talinya...
entah apa yang aku fikirkan..
ada saja yang mengacau tumpuanku..

pagi subuh aku bangkit,
menyesal?puas hati?jawapannya tiada skema..
keliru..

ku bersahur tapi makanan di hadapanku tidak mencuri perhatianku kali ini..
dan biasanya aku akan teringat rumah setiap kali bersahur..
tapi pagi ini tidak..semuanya lesu kurasakan..
biasanya juga aku akan mensyukuri nikmat makan yang diberikan tetapi kali ini tidak..
entah mengapa..

bercakap pasal syukur..
syukurkah aku selama ini??sykurkah aku hidup??
nampaknya tidak!
melihat manusia lain punya kelebihan hati terus memberontak..
memang itulah ertinya tidak bersyukur..
buntu aku..
wahai umi..dunia hanya tempat persinggahan saja..
tidak lama lagi lenyaplah segala
tabahkan hatimu..fikirkan masa depan..aik!aku futuristik..
hari ini bukan penentu kejayaan hari esok..

ya Rabbi..berikan petunjuk pada hamba yang lemah ini..



No comments: